Heja Heja Brazil:)

nu är det fotbollsmastch på schemat:) Brazil är nämligen det lag som jag håller på ska vinna hela vm..fast blr nöjd om spanien oxå vinner:) såg matchen eng-tysk igår..och vilken j´vla dommare..helt sjukt att dem inte får kolla på repris och sen få tillsatt målet för det var ju verkligen inne för eng men blev inte dömt som mål..ojoj..nu börjar det faktiskt bli kul med fotboll..men det är säkert bara för att det snart är slut:)

Måste bara berätta att igår var Ida jätte sjuk..hade ju vart ute i lördags på stan och cafe med emelie..men tror det var lite för tidigt att gå ut med Ida för igår fick hon feber och spydde flera gånger...stackars lilla tjej..sen vaknade hon även flera gånger på kvällen och var jätte varm..gav henne då en paracet och hon fick sitta uppe med oss i soffan och kolla film..när v sedan hade sett klart filmen vd 12 tiden tog jag febern på henne igen och då hade den gått ned..hon sov då hela natten ända till 9..så det var skönt..idag har hon mått bättre..fortfarande snorig i näsan och gegg i ögat..men vi har prommenerat till postlåda...tog ju sin tid när ida skulle gå själv..eller hon höll ju mig i båda händerna..men tog ju iaf ett tag..men hon var så duktig på att gå..sen satte vi oss ute i gräset lite och myste:) så hoppas hon blr frisk snart:) NU ligger hon iaf och sover..somnade på 1 min...:)

Idag har ja lagat  en  jätte god köttgryta:) var helt underbart god:) det var nötkött, bacon, champinjoner, lök, vitlök, paprika, soya, oxfond, rödvin och sen matlagningsgrädde:) muuums säger jag bara:)

igår fick jag för mig att jag skulle baka en marängrulltårta med grädde och bär...christians mamma hade bakat en på hans brors dop...så jag fick receptet av henne..den blev oxå jätte god:) men snart uppäten:P

Idag kom christian hem med en våg som han hade fått från jobbet ...har ju inte vägt mig sen februari..trodde kanske ja hade lagt på mig massor för har ju ätit ganska så god mat senaste tiden och inte tränat så massa:P men när ja ställde mig på vågen fick jag en chock att ja inte hade gått upp nå i vikt..nämligen gått ned..säkert muskler som försvunnit:/ men är iaf nöjd..väger ju 5 kg mindre än vad jag vägde förra året innan jag blev gravid:) det kan ju inte vara fel på vågen heller för c vägde mer än vad han hade trott:P

ja nu måste ja följa med på matchen..sen blir det fika:)


puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0