så var detta över:)

Hoppas alla har haft en god jul:) för det har vi,..fast vi inte har fått nå svenskjul mat så var det en otroligt mysigjulafton:) julmorgonen började med att jag blev väckt av lilla söta Ida kl 10.30 när jag senare klev upp så hade älskligen dukat upp fin och god frukost:) mums..sen blev det att göra sig klar och packa in dem sista julklapparna..sen drog vi till emelie och vegard..där fick Ida öppna sitta paket och blev såååå glad när hon upptäckte det var en docka..en hello kitty docka med tillbehör..så den tackar vi jätte massa för:)jag fick oxå ett jätte fint halsband och öronhänge av dem:)tack tack:)

sen drog vi vidare till Idas farfar där det bjöds på julefika:) Ida var ju väldigt rädd för dem så hon började grina massor och skulle bara vara med mig och christian..men efter ett tag vågade hon gå ifrån oss ett tag..men kände sig inte riktigt trygg:/ efter besöket där åkte vi till christians syster och lämnade paket och hämta lite paket till oss:)

sen hem så Ida fick sova 1 timme eftersom julaftonskvällen skulle nog bli låååång:) medans Ida sov åkte christian upp till sin moster med alla paket och jag gjorde mig ännu en gång klar och fixade julkläder till Ida:)

Ida klev väl upp vid 17.30 då satt vi oss i bilen och åkte upp till christians moster..där var christians mamma, 2 mostrar, mormor, ett barn och en man:P plus vi då:) vi åt middag med pinnekjött, kålorabistappe, julpölse, röd kål, surkål, och poteter..vääldigt god mat:) efter middagen satt vi och slappade av framför tvn innan det var dags för julklappsöppning..:) Ida fick nog mest klappar av alla..åhhh hon var så himla glad oxå..:) fick massor med fina kläder..en dator, en telefon, 2 dockor, djur, kritor, målarsaker, mjukisdjur och lite smått och gott:) och hon fick ingenting som var det samma:)så det känns skönt att vi inte behöver byta någonting:) sa gå igenom alla saker idag och tvätta kläder.:Peller så tar vi det imorgon!:)

när klockan blev 23 så hade vi fått en jätte trött lite tjej som bara gick omkring och vinglade för hon var såååå trött..så då tackade vi för oss och begav oss hem:) väl hemma blev det lite mys innan jag gick och la Ida..hannt bara lägga henne ned så slockande hon..så sööött:) jag och christian kollade en film som var på tvn sen så sa vi god natt och gick oxå och lade oss:)

kvart över 8 slog Ida upp sina blå idag..vi gick upp och åt lite frukost..sen blev lilla Idisen så trött så hon fick gå och sova igen:)

Älsklingen och prinsessan sover ännu så jag tänkte börja med att göra en lika god frukost som jag fick igår och sen gå och väcka dem:)

haft en väääldigt fin jul..:)

puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0